Anomabo Beach - Reisverslag uit Ajumako, Ghana van KAS-Team 2 - WaarBenJij.nu Anomabo Beach - Reisverslag uit Ajumako, Ghana van KAS-Team 2 - WaarBenJij.nu

Anomabo Beach

Door: Gehele team Ghana.

Blijf op de hoogte en volg KAS-Team 2

26 Oktober 2015 | Ghana, Ajumako

Er is één jarig, hoera. Dat kun je wel zien dat is onze leider Joop (69). Dit hebben we uitgebreid kunnen vieren onder andere, met een cocktails en een overnachting op Anomabo Beach. Na een goede nachtrust, lekker ontbeten op et strand met een prachtig uitzicht op zee. Die middag een stukje Nederlandse geschiedenis bezocht, op naar Fort Elmina, waar slaven werden verhandeld tussen 1700 tot 1855. Waar we een rondleiding hebben gehad, toch wel bijzonder om het allemaal te zien, dan val je toch wel even stil. Onze chauffeur Sjoerd vond de terugreis in het donker toch wel spannend, drie voertuigen naast elkaar op een tweebaansweg met links en rechts wandelaars op de onverlichte wegen. Terwijl iedereen op de achterbank lekker lag te slapen van vermoeidheid.

Terug van alle cocktails, palmbomen en feestjes. Het bouwproject loopt goed op schema, we redden ons target ‘’makkelijk’’. Derde team hoeft alleen nog maar de puntjes op de i te zetten. Het dak is voor 87.9 % af. Vanmiddag heeft Ballast Nedam de platen voor het dak gebracht en morgen gaan ze er op. Daarna gaan we veder met het plafond-werk. Het gebouw krijgt steeds meer haar charmes. Na deze lange tijd worden we bijna blanke Ghanese, steeds minder last van het zonnetje, wennen aan het werk tempo en altijd vrolijk en enthousiast.

KAS-Team 2

Welkom op ons profiel, 5 Oktober is het zo ver! Wij gaan met zeven man een maand naar Afranse te Ghana om hier vervolgens mee te helpen aan een Junior Secondairy School. Dit project wordt gerealiseerd door de Stichting Kofi Annanschool verdere informatie : www.kofiannanschool.nl Ons team bestaat uit: Joop von Oven (Teamleider) Sjoerd Wiersma (Docent / Begeleider) Robin Groenewegen (Student) Koen Burgers (Student) Jordy Veldhoen (Student) Dennis van den Berg (Student) Djordi Hibma (Student)

Actief sinds 14 Sept. 2015